aLovakNyelvén

aLovakNyelvén

Nyitó...

2018. február 13. - aLovakNyelvén

Üdvözöllek Téged kedves olvasó!

 

A blogomat a mai napon elindítom, illetve ez itt, és most megtörtént. Szeretnék minél több hasznos információt átadni és tanulságos élmény beszámolóval, rendszeresen működő blogot működtetni.

Első körben a "ki?", "hogyan?", "mi célból?", klasszikusan felmerülő kérdéseiteket fogom megválaszolni, még ha többeteknek már van némi sejtése részletekről...

Én egy olyan bánásmód képviselője és tanítója vagyok, amely az élőlények közötti megértést és együttműködést segíti. Jelenleg lovakkal és emberekkel van dolgom a mindennapjaimban. Saját tapasztalataimon alapszik minden, amit teszek, illetve mondok bármely előadásomon. Legyen szó oktatásról, vagy show műsoron előadásról.

Legfőbb tanítóim a lovak. Őket megfigyelve, köztük mozogva és létezve kiismertem a testbeszédüket és működésüket. Testbeszédük képezi kommunikációjuk alapját. Megtanulhatjuk ezt az ún. jelrendszert, amelyet a genetikának köszönhetően minden ló ismer és ért. Ez valóban így van! Gondoljunk csak bele, a ló hamarabb reagál egy kéz mozdulatra, egy kézzel való legyintésre, vagy bármilyen testmozdulatunkra, mint ha egy számára ismeretlen vezényszót önmagában kimondanánk. Persze idővel megtanulnak szavakhoz kötni mozgásformákat, ha ahhoz mindig egyforma jelzés társul. Egy idő után tényleg elegendő lesz a feladatot szóban kérni. Ehhez azonban mindenképpen kell egy állandó jelrendszer, ami az adott vezényszóhoz/feladathoz tartozik. Tehát megmutatom egy, a ló számára érthető jelrendszerrel, a testbeszéddel, hogy mit kérek tőle.  Így tud a ló minket megérteni. Fordítva is így van. Mivel csekély hangjelzést használ a mindennapokban egy ménes, csak a testbeszéd helyes értelmezésével tudjuk a lovak viselkedését megfejteni.

Alapvetően könnyű őket megérteni. Én lótartó és tenyésztő szakon végeztem, egy vidéki szakközép iskolában, ahol megtanították nekünk, hogy bizonyos külső formai jegyekről, milyen belső tulajdonságra tudunk következtetni. Többnyire bejön és nekem hasznos szokott lenni, különösen egy számomra ismeretlen egyednél, az első találkozáskor. 

A lovak természete sokféle, pont mint az embereké. Nekem nincsenek sablonjaim, amit az ún. lótípusokra mérnöki pontossággal rá lehet húzni. A lovat először szeretem fejben (a saját szememmel végig mérve) kiismerni. Aztán következik az együtt töltött idő és foglalkozás során a fizikai kitapasztalás. Felesleges előre pontról pontra szervezni, és menetrend szerinti edzéstervet kialakítani, hiszen élőlényről van szó, aki rám és az adott szituációra fog reagálni. A ló és én hatással vagyunk egymásra. Fontosnak tartom, hogy elegendő teret kapjon, arra hogy önmagát megmutathassa. Ha bezárom és nem engedem őt kinyílni, így akár önhatalmúlag uralkodhatom is rajta...de akkor mennyit ér az egész? Létezhet így élő/működő kapcsolat a ló és köztem?

Véleményem szerint nem. Nekem viszont nagyon fontos, hogy a ló önmaga legyen, éppen mint én. Tapasztalatból mondom és írom, hogy sokszor a lovazás elmehet egy önismereti tréningnek is :). Számomra egy jó önkontroll és fizetett edző nélküli fejlődésre is nagyszerű lehetőséget ad az, hogy sok-sok új szituációban van részem lovazásaim során. 

21231127_1840849119560801_4916647716762935600_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamzaviki.blog.hu/api/trackback/id/tr8713666376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagMelHandcraft 2018.02.14. 05:26:22

Nagyon klassz lett Viki! Várom a következőt! :) Evi, Jázi, Laci na és Vazul, Szöszke :)
süti beállítások módosítása